04.10.2017
ReTřídění
ReCyklace

Plastové pohoří nebo České Budějovice z PET láhví

Plastový boom se podle ekonomické literatury datuje na konec šedesátých let 20. století, jeho širší využití přitom spadá už do let padesátých. Máme vůbec představu, kolik plastu tu s námi na planetě „žije“?

 

plastove_kelimky_odpad

 

Zkusme si to představit: kdybychom dali všechen plast vyprodukovaný od padesátých let na jednu hromadu, byla by tato hromada velká jako newyorský Manhattan nebo jako České Budějovice. K tomu všemu by ještě tahle hromada čněla do tříkilometrové výšky – bylo by to vcelku velké plastové pohoří, nemyslíte?

Je při tom celkem smutným faktem, že z celkového objemu světových plastů se nám zatím podařilo zrecyklovat jen 9 %. A co ten další plast?
Neuvěřitelných 12 % plastu se spálilo a 79 % plastového odpadu se válí na skládkách, v oceánech a jinde v přírodě.
Tolik čísla, která vyplývají z nové studie z odborného časopisu Science Advances, která se zabývá touto plastovou problematikou.


Plastový odpad a dopad – co my s tím?
Třídit odpad má smysl, rozhodně. Stačí vyhodit petku nebo plastový kelímek od jogurtu do žlutého kontejneru a voilà – plast může mít další příběh.

Chybu neuděláte ani s upcyklací nebo podporou nejrůznějších projektů (pamatujete si na židli vyrobenou z plastu vyloveného z moře?) a výrobců, kteří upřednostňují recyklaci a práci s recyklovanými materiály jako surovinou pro nejrůznější výrobky.


Ačkoli
produkce plastu stále roste (největší producent plastových výrobků je nadále Čína), je i v našich rukách, jak s plastovým odpadem naložíme. Pro začátek ho stačí „naložit“ do správného kontejneru na třídění. Pak už nemusí být žádná PET láhev depresivní.

štítky
Další z této kategorie
Všechny související
Jsou Češi stále mistři v třídění odpadu?
26.05.2019
Studie Evropské environmentální agentury přinesla překvapivé výsledky
07.06.2019
Upcyklace – originální organizér z plechovek
21.05.2019
Nastavení souborů cookie

Jménem společnosti EKO-KOM, a.s. vás chceme požádat o souhlas s používáním souborů cookies pro účely výkonu, sociálních médií a reklamy. Sociální média a reklamní soubory cookie třetích stran používáme k tomu, abychom vám mohli nabízet funkce sociálních médií a přizpůsobenou reklamu. Další informace nebo doplnění nastavení získáte kliknutím na tlačítko „Více informací“ nebo otevřením nabídky „Nastavení cookies“ v dolní části webové stránky. Podrobnější informace o souborech cookie a zpracování vašich osobních údajů najdete v našich Zásadách ochrany osobních údajů a používání souborů cookie. Souhlasíte s používáním souborů cookie a zpracováním souvisejících osobních údajů?

Nastavení si můžete kdykoli změnit v nabídce „Nastavení cookies“ v dolní části stránky.

Nastavení souborů cookie

Nastavení můžeš kdykoli změnit v nabídce „Nastavení souborů cookie“ v dolní části stránky.